pondělí 13. září 2010

Den 10. - pondělí 13. září 2010

Vstáváme v sedm, dáváme si kafe/čoko na recepci, a vyrážíme na Salt Lake City. Po cestě zastavujeme, kolem osmé, na snídani, venku je ale tak zima, že radši pojedeme ještě hodinu hladoví, než mrznout.

Nakonec snídáme na benzínce v Montpelier (nedivte se, jsme pořád v bývalé Luisianě - projížděli jsme přes Ženevu, Paříž a kolem odbočky na Bern) - půllitrové kafe/čoko je tady za dolar a půl (srovnejte s cenama doma) - pravda není nic moc, ale něco teplého do žaludku se hodí.

Kolem druhé přijíždíme na vyhlédnutý hotel Ramada, ubytováváme se a hned vyrážíme do olympijské vesnice, jakého si městečka 30 kilometrů nad Salt Lake City, v horách. Že tady byla před osmi lety olympiáda připomíná jen Visitor Center, jinak je to obrovský zimní resort, teď v létě poměrně opuštěný. Dáváme rychlý oběd v Taco Bell, klasicky menu za 3 bez daně (posledně to samé v Redmondu, Oregon, za 2 s daní), a jedeme zpět dolů do města, na Temple Square, kde je sídlo mormonské církev (oficiálně Církev svatých posledních dní), procházíme jejich modlitebnu a auditorium - největší koncertní sál (prostě uzavřený sál s jevištěm a půlkruhovým hledištěm) na světě - 21 tisíc a nějaké drobné míst k sezení (pro přestavu, O2 (Sazka) Arena v Praze má kapacitu 18 tisíc - ale kolem do kola!), je to něco obrovského. Výstavba všech budov v areálu (takový mormonský Vatikán) musela stát neskutečné prachy. Nikdo nám ale nic nevnucuje, jsou tady průvodci (sestry a bratři) z celého světa. V jedné budově nás provázela holčina z Tahiti.

Další zajímavá budova je místní Capitol - sídlo guvernéra Utahu a nějakých těch institucí. Vcházíme, podle průvodce je otevřeno do osmi, je něco po šesté, ale budova je prakticky opuštěná. Procházíme halou, vcházíme i do jakési soudní síně, nikde nikdo. Interesting!

Vracíme se do centra, hledáme nějaký ten obchod, což se napoprvé nedaří - obchoďák prostě nemá žádné potraviny. Napodruhé kupujeme zásoby v supermarketu (další větší město bude... dlouho žádné nebude), a jedeme na hotel - bazén, něco malého k jídlu, napsat článek za včerejšek a za dnešek... a spát.