sobota 18. září 2010

Den 14. - pátek 17. září 2010

V Motelu 6 snídaně není, a do národního parku Arches je to co by kusem červeného pískovce dohodil, proto ráno nějak nespěcháme, balíme, bereme na recepci kafe a vyrážíme nahoru do parku, na snídani z vlastních zdrojů u Visitor centra. Dáváme si apple pie, který jsme včera koupili - obsahuje oproti složení na zadní straně poněkud větší než malé množství broskví. Vlastně je to prakticy peach pie.

Projíždíme park, oblouky jsou ale od parkovišť docela daleko, k jednomu z nich se vypravíme, některé další vidíme z vyhlídek. Zas tak žádná sláva to není, další hromady pískovce :-).

Cestou zpět do Moabu nás čeká druhá policejní kontrola, tedy spíše rangerka v parku, domlouvá mi za překročení rychlosti, a razíme si to směrem k jihu, na Monument Valley. Oběd si dáváme v TacoTime na jedné benzínce, zatím jednohlasně nejhnusnější jídlo, co jsme tady jedli, alespoň to nebylo drahé.

Na místě spolujezdce vymýšlím operativní změnu plánu - vypustíme národní park Big Bend, další pískovec a kaňony, a pobudeme déle v Santa Fé, trošku zvolníme tempo, ušetříme kilometry, a do Mexika taky pojedeme jinde než v původně plánovaném Presidiu (Ojinaga). Plán byl valnou hromadou jednomyslně schválen.

Monument Valley je vidět už z padesáti kilometrů, nezaměnitelné tvary skal se rýsují na obzoru, a trvá nám dobrou půlhodinu k nim dojet. Kromě parkoviště u Visitor Centra se park (není národní, spravují ho Navajové, a tak sem neplatí roční pass, musíme zaplatit každý 5 dolarů vstupné) projíždí vlastním autem po písečno-kamenité cestě, což je po 17 mil dlouhém okruhu a místy fakt hodně drsné cestě celkem adrenalinový zážitek. Zastavujeme u několika indiánských krámků po cestě, kupujeme nějaké tretky, Petra se fotí na koni o výkonu jednoho koně. Cestou zpět mám docela problém se s naší Kiou vyškrábat zpět k Visitor Centru - nejhorší úsek cesty je obousměrný, ale průjezdný je jen protisměr, a moje snaha vyjet po pravé straně končí hrabáním v písku. Neutrál, couvání, a druhý pokus protisměrem je úspěšný.

Z Monument Valley v Arizoně vyrážíme na poslední úsek Utahem, a k večeru přijíždíme (po několika neúspěšných pokusech v ubytování) do města Cortez, kde odmítáme za 80 dolarů pokoj bez snídaně, abychom zaplatili ve vedlejším motelu 70 za pokoj se snídaní.

Jdeme ještě navštívit s Přemkem místní Liquer Store, kde kupujeme nějaké to víno pro strýčka příhodu, a taky sedmičku kanadské whisky za sedmičku (tedy dolarů). No s colou se to pít dá :-)

Vzhledem k posilnění aditivovanou colou píšu tenhle článek až v sobotu ráno, tj. odpoledne SELČ.

Zas zítra ze Santa Fé. Howgh.