středa 8. září 2010

Den 5. - středa 8. září 2010

Chladné ráno v Sonoře. Vstáváme v šest, o půl jsme sbalení a vyrážíme na snídani - užíváme výhod lepšího hotelu. Dáváme si prakticky každý něco jiného, já s Martinem palačinky s javorovým syrupem, míchaná vajíčka (když se servírka zeptala, jak ty vejce chceme, tak jediné, co mě anglicky pohotově napadlo, bylo "scrambled"), a slaninu. Přemek ovesnou kaši s hrozinkama a hnědým cukrem, a Petra belgické vafle s čokoládou (a samozřejme nezapoměli přidat javorový syrup.

Cesta do San Francisca probíhá, až na jednu dvacetikilometrovou kolonu před městem na dálnici, dobře, a kolem půl jedenácté přejíždíme Bay Bridge (mýtné 4 dolary). Naší první zastávkou je ulice Codd Street, kde bydlí Alfonso, který nám bude dneska, výměnou za dovezená DVD, která nikde jinde než v ČR nemohl sehnat (ale byl problém s dopravou, kterou jsme zajistili následně my), dělat celý den průvodce.

Vyzvedáváme Alfonsa, a vyrážíme ke Golden Gate, který je ale zahalený v mlze, takže z fotek toho moc není. Další zastávkou je Palace of Fine Arts, který nás moc nezaujme, a pak vyrážíme na Pier 39 a Fishermans Wharf, což je na celém San Franciscu asi nejzajímavější místo - obchůdky se vším možným i nemožným, nás zaujme muzeum různých předchůců moderních automatů - z různých období od začátku dvacátého století - různé hrací skříňky, hry, výuková diorámata až po různé hry a fotbálky z devadesátých let.

Je po třetí, ještě zastavujeme na prohlídku slavné Lombard Street (vygooglujte si sami), s prohlídkou se ale nespokojujeme a ač je Alfonso očividně překvapen, jdeme si Lombard Street projet. Zajímavý zážitek, těšíme (těšte) se na video! Na jedničku, brzdy v permanentním záprahu... ale sjedeme to úspěšně.

Ve čtyři musíme vyzvednout Alfonsovu sestru ze školy, a v půl páté už máme takový hlad (od snídaně jsme nejedli), že přesvědčujeme Alfonza, že jídlo je první a jediná možnost. Alfonzo doporučuje Tommy's Joynt (y není chyba!), dáváme si výborné obrovské sendviče, nějaký salát, no hezky se tím doplníme, oběd a večeře v jednom.

Následuje prohlídka China Townu spojená s projížďkou cable carem (tramvají), která projíždí strmými ulicemi města. Kdo neviděl, neprojel, neuvěří, ulice San Francisca jsou velmi, velmi strmé. Kdo je z evropy zvyklý na "kopce" označené 8%, 12%... tak ve Friscu není 20% žádná míra, některé jsou snad 30%. S manuální převodovkou bych tady jezdit nechtěl. Automat to zvládá levou zadní. Ulice jsou na SF asi to úplně nejlepší, tak jak to znáte z filmů, tak to je ve skutečnosti. A není to jenom jedna ulice, jsou to celé kopce, čtvrtě, kilometry čtvereční. Nahoru, rovinka (před rovinkou stopka, takže koukáte na nebe), rozjezd, auto se srovná, a zase nahoru, a zase dolů, doprava a zase kopec jako kráva...

Odvážíme Alfonza domů, a stmívajícím se městem projíždíme zpět ke Golden Gate Bridge, který za tmy fotíme a vyrážíme směrem Sacramento, do Vacaville, kde čeká náš dnešní Motel 6. První pokoj vracíme (chtěli jsme nekuřácký v přízemí, dostáváme kuřácký v patře... patro nevadí, ale ten smrad...), druhý je OK.

Zítra krátká zastávka v Sacramentu, máme problém s jedním foťákem, tak se zkusíme poptat v servisu, a pak vyrážíme k severu, do Lassen Volcanic National Park.